80ジジイのつぶやき

80ジジイの毎日の出来事、思ったことなど、徒然なるままに書き記したい。

Typhoon seems to land on Kyusyu.(台風が九州に上陸しそうです。)

The tyhoon seems to land on Kyuryu and pass over Kumamoto. I tried to book a hotel for evacuation in vain. It was full. So we decided to stay at our house. You know, our house is very old, probably nearly 50 years old. So when a typhoon comes, it shakes. So dreadful. Anyway we have prepared everything we can do for the typhoon. What we can do now is just to pray that it will cause little.


(台風は九州に上陸し、熊本を通過するようです。避難先のホテルを予約しようとしましたがだめでした。いっぱいでした。
それで我が家に泊まることにしました。ご存知のように、私たちの家は非常に古く、おそらく 50 年近く前のものです。
だから台風が来ると揺れます。とても恐ろしい。とにかく、台風に備えてできることはすべて準備しました。
私たちに今できることは、被害が少ないことを祈ることだけです。)

×

非ログインユーザーとして返信する